poniedziałek, 30 września 2013

Puszysty sernik

Wielbiciele serników dzielą się na :
A.) tych co kochają serniki ciężkie, zbite 
B.) tych co kochają seerniki puszyste
C.) tych co kochają serniki - wszystkie. 


Ja należe do tych B ! i taki też jst ten sernik, lekki, puszysty, kremowy - idealny

Ciasto:
1/2 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1/2 kostki margaryny
 2 jajka
 łyżeczka proszku do pieczenia


1,2kg sera
2 budynie śmietankowe /bez cukru/
1/2 litra kremówki
1 szklankę cukru  (1/2 szkl.do sera, 1/2 szkl.do białek)
8 jajek
1 cukier waniliowy

Ciasto - Margarynę utrzeć z cukrem na puszystą piane, dodawać stopniowo po jednym jajku. Na końcu dodać mąkę pszenną, ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Gotowe ciasto zagnieść i wylozyc formą pokrytą papiierem do pieczenia - 25cm x 35cm. Zapiekamy ok 5 min w temp 180 stopni. 
Ser zmielić lub kupić gotowy zmielony ( polecam President i Piątnica). Do sera dodać cukier i cukier waniliowy, zmiksować, a następnie dodawać po jednym żółtku oraz budynie, następnie dodajemy wcześniej ubitą pianę z białek oraz ubitą kremówkę. Mase serową wylewamy na lekko podpieczone ciasto. Pieczemy ok 1h w 180 stopniach


8 komentarzy:

  1. COŚ DLA MNIE.

    Wygląda cudownie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ha! a ja należę do grupy C:D Kocham je wszystkie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja należę zdecydowanie do C :D czyli propozycja dla mnie :D Wygląda suuuper :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zdecydowanie zaliczam się do grupy C. Serniki uwielbiam wszystkie :) A Twój wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście puszysty :)) Wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. i ja zdecydowanie należę do grupy C :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Też należę do grupy B - pyszny serniczek!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zdecydowanie należę do grupy A:) Ale w zasadzie zjem każdy sernik, jak jest dobry:D

    OdpowiedzUsuń