środa, 19 czerwca 2013

Spaghetti carbonara

Dzisiaj przekopałam szafke bo przypomniałam sobie o książce, którą dostałam od Karośki i Michała. Przegladneła, standardowo zaznaczyłam przepisy, które musze wypróbować i zabrałam się za carbonare. 

Chyba każdy z nas zna ten przepis- boczek, śmietanka, makaron. 

Baaaardzo tłusto - baaardzo smacznie


Porcja dla 4 osób

1 opakowanie makaronu spaghetti
2 zabki czosnku posiekane
175 g boczku pokrojonego w drobną kosteczke
300 ml śmietany
3 jajka
100 g startego sera parmezan lub innego
sól, pieprz
bazylia/pietruszka


Makaron gotujemy według zaleceń na opakowaniu. Boczek podsmażamy na patelni - nie dodajemy tłuszczu, boczek jest tłusty więc sam się ładnie wytopi. Gdy już będzie chrupki dodajemy posiekany czosnek, W osobnej miseczce mieszamy śmietanę, jajka oraz ser. Przyprawiamy a nastepnie roztrzepujemy do momentu az masa ładnie się połączy. Dodajemy posiekaną bazylię lub pietruszkę. Ugotowany makaron dodajemy do boczku. a następnie gotową mase jajeczną, Szybkim ruchem mieszamy makaron. Robimy to sprawnie i szybko tak aby jajka nam sie nie ścieły. Zdejmujemy patelnie/garnek z palnika i podajemy na talerze.

Bon apetit !

3 komentarze:

  1. Carbonara jest pyszna, ale niestety taka kaloryczna...

    OdpowiedzUsuń
  2. Carbonara jest super :) Choć ja robię bez śmietanki. Ale to odwieczny spór jak robić carbonarę:)Ze śmietanką czy bez jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń