czwartek, 28 marca 2013

Ciasto jogurtowe z borówkami

 
Wiosny nie widac, ale na szczęście w zamrażalniku znalazłam jeszcze mrozone borowki. Zamarzyl mi się jogurtowy placek z cukrem pudrem. Ciasto ladnie wyrasta, nie jest za słodkie dzieki kwaskowatym borówką idealne po posypaniu cukrem pudrem. Musicie go spróbować


4 szklanki mąki
1 ½ szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 szklanka oleju
2  szklanki jogurtu naturalnego
4 jaja
sok z jednej cytryny
3 garście borówek mogą być mrożone - ilość zalezy od nas
 
.

 
Jajka ucieramy z cukrem, dodajemy olej, jogurt  i miksujemy Az składniki ladnie się polacza. Przesiewamy przez sitko Mąkę  wymieszana z proszkiem i soda. Delikatnie  mieszamy - najlepiej zrobic to duza drewniana lyzka. Na koncu dodajemy zamroznone borowki i delikatnie laczymy je z ciastem. Powstałą mase wylewamy na wylozona papierem do pieczenia foremke o wymiarach 35x20  i pieczemy w nagrzanym piekarniku  około 40 min w 180 stopniach.
 
Bon apetit !

3 komentarze:

  1. Lubię takie ciasta! Bardzo lubię!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam. To było moje pierwsze w życiu upieczone ciasto ! Robiłam je z przyjemnością. Dodam, że się odważyłam bo brakło mi naturalnego jogurtu i dodałam serek waniliowy"Danio" - ciasto ma teraz taki delikatniejszy posmak :D

    OdpowiedzUsuń
  3. a co robimy z cytryną? :)

    OdpowiedzUsuń