środa, 28 sierpnia 2013

Racuchy z jabłkami

W sobote naszło mnie na coś przypominającego choć troche szarlotke, więc pomyślałam o racuchach. Małe puszyste placuszki z kawałkami jabłek - idealne na ciepło i na zimno. Te pachną wanilią i jabłkami. 

.Racuchy z jabłkami.
( porcja dla 4 osób )

0,5 kg mąki pszennej
5 dag drożdży
5 dag masła
3 jajka
10 dag cukru
1 szkl mleka
szczypta soli
1 łyżeczka esensji waniliowej
3 duże jabłka
olej

Masło rozpuścić i zostawić do ostygnięcia. Do dużej miski wsypać mąke, cukier i wkruszyć drożdże. Zalać ciepłym mlekiem i masłem. Dodać sól i esensje, Mieszać mikserem do uzyskania konsystencji śmietany - w zależności od konsystencji dosypać mąke lub mleko. Ciasto odstawić na ok 30 min .Jabłka obrać i pokroić w drobną kosteczke lub talarki, gdy ciasto podrośnie wmieszać je w ciasto. Smażyc na rozgrzanej naoliwionej patelni z obu stron aż ładnie się zarumienią. Podawać z cukrem pudrem. 



7 komentarzy:

  1. Uwielbiam racuchy:):):) Szczególnie o 16:00 :) Babcia zwykle o tej porze je robiła. A wtedy mogłam zjeść niezliczone ilości:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Racuchy prezentują się wybornie ! Najbardziej lubię je jeść na obiad a nie na deser bo wtedy mam większy apetyt :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam racuszki:) mniam twoje wygladja oblednie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. och, przypomniałaś mi i narobiłaś ochoty tym samym:) nie robiłam 100 lat ! pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie często goszczą takie racuszki na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Często wspominam ten smak z młodych lat.Narobiłaś mi ochoty,więc dzisiaj będą racuchy

    OdpowiedzUsuń