wtorek, 16 lipca 2013

Pizza

Pokażcie mi jedną osobe, która nie lubi pizzy.
Ja takiej nie znam. I nawet nie mogę sobie wyobrazić, że taka jest ;)

Gdyby się dało to pizze jadłabym codziennie -jakbym wtedy wyglądała wszyscy się domyślamy.
Robienie pizzy w domu to duża frajda, mamy całkowitą kontrole co w niej ląduje i w jakiej ilości.
Znalazłam przepis na ciasto, które uwielbiam - cienkie, chrupkie i smaczne. Proponuje wam 3 wersje pizzy. Może coś was zainspiruje.


Ciasto na 2 pizze
 
30 g świeżych drożdży, o temperaturze pokojowej
1 łyżeczka cukru
1 (niepełna) szklanka ciepłej wody
400 g mąki pszennej
1 łyżeczka soli
3 łyżki oliwy z oliwek

Do dużej miski wkładamy pokruszone drożdże, cukier, 1/3 szklanki ciepłej wody, 2 łyżki mąki. Mieszamy i odstawiamy na jakieś 10 – 15 minut w ciepłe miejsce. Drożdże po jakiś 15 minutach powinny ruszyć..

Dodajemy pozostałą część przesianej mąki, sól i oliwę z oliwek. Wlewamy resztę ciepłej wody, mieszamy składniki aż ciasto będzie elastyczne i będzie odchodzić od dłoni/miski.

Następnie odstawiamy w ciepłe miejsce, do czasu aż podwoi objętość (ok. 30 minut).
Ciasto dzielimy na 2 części, wykładamy na blache i smarujem sosem pomidorowym/ketchupem. Układamy składniki według upodobań. Pieczemy pizze w 220 stopniach ok. 12 min.
 
 

 
 
Pizza ze szpinakiem
 
 
 
Pizza z mięsem mielonym


Pizza z cukinią i tymiankiem

 

7 komentarzy:

  1. Z cukinią jeszcze nie jadłam, ze szpinakiem uwielbiam, a z mielonym wygląda tak, że aż mi ślinka cieknie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z cukinią jest bombowa ! ;) posyp swiezym tymiankiem ( ja mam ten cytrynowy) naprawdę warto.
      Ps. z mięsem mielonym wyszla bardziej syta ;) - dodałam 1 pulpeta który został z obiadu. ;) no i koniecznie duuuuuzo cebuli

      Usuń
  2. To prawda, ja też nie znam osoby, która nie lubiłaby pizzy. A Twoje prezentują się fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kocham i jeść i robić to cacko :D

    OdpowiedzUsuń
  4. super takiej jeszcze nie jadłam, muszę wypróbować przepis

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla lepszego smaku zawsze można kompletnie zrezygnować z cukru - nie jest on wymagany, a na pewno jego brak sprawi, że pizza będzie zdrowsza.

    OdpowiedzUsuń
  6. 3 sposoby na zrobienie świetnej pizzy.

    OdpowiedzUsuń