czwartek, 3 października 2013

Klopsiki w sosie curry z groszkiem

Kolejna propozycja dania mocno rozgrzewającego, pikantnego i pełnego smaków. Dietetyczne danie bo zaprawiane jogurtem. Ja do klopsików użylam mięsa wieprzowego bo takie miałam w lodówce ale zachęcem do kupienia mięsa mielonego z indyka.Ja użyłam przyprawy curry do ryb bo taką dostałam w paczce od firmy skworcu ale sprawdziła się świetnie.

.Klopsiki w sosie curry z groszkiem.
( 4 porcje )

225g mięsa mielonego 
1 jajko
1 łyżka bułki tartej
1 ząbek czosnku
tymianek
mąka
2 łyżki przyprawy curry
1 puszka groszku zielonego
200g jogurtu naturalnego


Mięso mielone doprawiamy solą, pieprzem i tymiankiem, dodajemy jajko, posiekany czosnek i bułke tartą. Mięso mieszamy i formujemy klopsiki. Następnie obtaczamy je w mące. Uformowane klopsiki smażymy na rozgrzanej oliwie aż się zarumienią. Na patelnie dodajemy przyprawe curry i chwile ją podsmażamy aby wydobyć z niej smaki. Klopsiki zalewamy 2 szkl wody i dusimy na małym ogniu. 5 min przed końcem dodajemy groszek oraz jogurt naturalny. Nie dopuszczamy do zawrzenia sosu. Doprawiamy do smaku. Podajemy z ryżem lub kaszą.


6 komentarzy:

  1. chyba bierze mnie jakieś przeziębienie, więc takie rozgrzewające klopsiki zjadłabym z ochotą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne danie, w sam raz na jesienną aurę :))

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawy pomysł. Za klopsikami przepadam, a te zapowiadają się smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Klopsiki bardzo lubię, a z dodatkiem curry to już w ogóle :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie :) Jeszcze klopsików w curry nie robiłam, a na pewno smacznie !

    OdpowiedzUsuń